Kamerlid Van Hecke (Groen!) en Jong Groen!-voorzitter Bart Dhondt reageren verbaasd: "Het wordt echt vervelend. Elke keer opnieuw zien we dat de NMBS-top de service voor de treinreizigers blijft afbouwen, terwijl er praktische oplossingen voor de hand liggen. Zoveel misprijzen voor de reiziger stoot tegen de borst. De laatste trein naar Oostende werd afgeschaft omdat hij "commercieel niet interessant zou zijn. Maar als hij toch rijdt, dan kan je toch ook klanten laten opstappen?. Treinen die lucht vervoeren is overdreven surrealisme, zelfs in ons land.
"Groen! en Jong Groen! merken op dat de laatste trein vooral bij jongeren zeer geliefd was. De trein die 's avonds de stations van Leuven, Brussel, Gent, Brugge en Oostende aandeed, bood hen de kans om uit te gaan zonder opgejaagd te worden door de klok. Bart Dhondt, voorzitter Jong Groen!: "De NMBS beweert dat het moeilijk is om de trein open te stellen voor reizigers omdat ze dan treinbegeleiders moet inzetten. Een beetje cynisch als blijkt dat de trein vol zit met personeel. We vragen nochtans niet veel: gewoon wat respect van de NMBS-leiding voor haar klanten."
Overigens blijkt eens te meer dat NMBS en Infrabel, nochtans beide dochters van NMBS Holding, niet met elkaar praten. Want volgens de ene is er een veiligheidsprobleem omwille van de werken op de lijn, terwijl de infrastructuurbeheerder beweert dat de nodige veiligheidsvoorzieningen bestaan om de treinen te laten passeren.
Groen! en Jong Groen! dringen er op aan dat de trein onmiddellijk open gesteld wordt voor de reizigers.
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter